یکشنبه، دی ۰۴، ۱۳۸۴

درود بر شرف واحدي ها



کاوه که داند زدن بر سر ضحاک پتک
کي شودش پاي بند کوره و سندان و دم
(خاقاني)

بار ديگر تهران شگفتي ساز شد و در سياه ترين ساعت شب، علم خورشيد بر دوش رانندگان زحمت کش شرکت واحد به احتزاز درآمد. در حالي که مريدان آيت الله مصباح يزدي براي قبضه قدرت مطلق خيز برداشته اند، احمدي نژاد ايران را در سراشيبي حمله خارجي قرار داده، رجال سياسي مهر سکوت بر زده و گرد مرگ بر فضاي دانشگاه پاشيده شده، ناگاه فضاي رعب پوچ ولايي به همت رانندگان شرکت واحد شکسته شد.

از بين تلاشهايي حق طلبانه اي که در سالهاي اخير در ايران صورت گرفته، اعتصاب کارکنان شرکت واحد قطعا ً يکي از اصيل ترين و موثر ترين موارد محسوب مي شود. اعتراضات دانشجويي در عين اصالت، چندان براي شهروند متوسط ايراني مفهوم و يا تاثير گذار نبود. افشاگري هاي اکبر گنجي، اسوه مقاومت و يا روشنگريهاي نوانديشاني از قيبل سروش و کديور و اشکوري باز تنها در بين اقليت روشنفکر جامعه مخاطب داشته، نه در کوچه پس کوچه هاي لب خط، مهرآباد جنوبي، خاک سفيد و نازي آباد.

اما درد شوفر واحد براي همه آشناست، از دانشجو گرفته تا دستفروش، از معلم گرفته تا زن خانه دار. بي شک رانندگان واحد به جهت ميزان امتزاج با طبقات متوسط و محروم جامعه در موقعيتي استثتايي قرار دارند که تنها با جايگاه روحانيت قبل از انقلاب قابل مقايسه است.

در اينجا لازم است نسبت به خطراتي که اينگونه تحرکات خودجوش مردمي را تهديد مي کند هشدار داده شود. تجربه وقايع سالهاي اخير، و بويژه پس از حمله به کوي دانشگاه نشان داده که جنبش مردمي در ايران بيش از هر چيز ديگر از جانب اپوزيسيون فاسد خارج نشين تهديد مي شود. در پي هر خيزشي، رجاله هاي برون مرزي مثل کرکس هاي گرسنه بالهاي آلوده شان را مي گشايند تا شايد از کیسه فعالان درون مرزي، لقمه اي باد آورده نصيب آنها شود. فرداست که نو زرتشتي هاي شاه پرست در تلويزيونهاي لوس آنجلسي اعضاي سنديکاي شرکت واحد را جان نثاران اعلي حضرت توصيف کنند. از سوي ديگر، حزب رقاصان عريان کنفرانس برلين (کومونيستهايي که از مارکس تنها موهاي آشفته و عينک گرد به ميراث برده اند) رانندگان اعتصابي را کادر سازماني خود بخوانند.

هر چند اين ادعاها با هدف جذب کمکهاي مالي براي جيب شخصي اين افراد طرح مي شود، هزينه آن در سياهچالهاي اوين از بازداشتي ها ستانده مي شود. فردا قاضي حداد بازداشت شدگان را نه به اتهام اعتصاب صنفي بلکه به اتهام خط گرفتن از رسانه هاي دشمن و توطئه عليه امين ملي محکوم مي کند. او نيز مي داند که رسانه هاي دشمن حتي روحشان نيز از اين اقدام خبر نداشته، اما به همت اپوزيسيون بهترين بهانه را براي سرکوب بدست آورده است.

خانمها و آقايان مدعي براندازي، لطفا ً خودتان را به خيزشهاي درون مرزي منتصب نکنيد. اگر ظرفيتي براي تقابل با نظام داريد (که نداريد)، لطفا ً از محل ظرفيتهاي و تحرکات عقبه هاي درون مرزي خودتان دريوزگي کنيد و ساحت جنبش هاي اصيل و خودجوش را به نغمه منحوس خودتان آلوده نکنيد.
عکس برگرفته از سایت آشوب

هیچ نظری موجود نیست: