پنجشنبه، آذر ۱۷، ۱۳۸۴

جامعه دوپاره




شب گذشته برنامه خبری نیوز نایت بی بی سی در گزارشی از تهران به بررسی شخصیت و اندیشه های محمود احمدی نژاد پرداخت و در خلال آن با ژرف بینی خاص این رسانه، جامعه دو پاره ایران را زیر تیغ نقد برد.
خبرنگار بی بی سی بینندگان را با خود به درون منزل یک خانواده بسیجی برد که در وجود آقای احمدی نژاد قهرمان آرمانهای خود را جستجو می کردند و از آن جا، به خیابانهای مرفه نشین شمال شهر سری زد و سر و وضع عجیب و غریب برخی از جوانان مستفرنگ را در معرض دید تماشاگران قرار داد و موفق شد نظر برخی از این جوانان را از خلال انبوه موهای مژ کرده و لایه های کرم پودر بشنود.
تصاویری از ملاقات اعحاب آور آقای احمدی نژاد با آیت الله جوادی آملی که در آن وی از احاطه شدن در هاله ای از نور در مجمع عمومی سازمان ملل متحد صحبت کرده بود نیز نمکی از طنز عصبی به این گزارش افزوده بود.
اگر بخواهیم گزارش دیشب را در چند کلام جمع بندی کنیم، تصویری بود از جامعه سرگشته و دوپاره ایران که در آن از یک طرف یک فرقه مذهبی از قلات شیعه (با شیعه جعفری اشتباه نشود) بواسطه قرابت با رهبری و به اتکای مجموعه های شبهه نطامی کشور را به سمت فاجعه سوق می دهد و گروهی دیگر دچار بحران هویت که با آرايش خلیجی و ودکای قوطی آشنایی بیشتری دارند تا با ملت و فرهنگ و درد مشترک.

هیچ نظری موجود نیست: